LGT Logistics är Nordens ledande specialist inom möbellogistik. Skräddarsydda koncept för möbeltillverkare, importörer, grossister och detaljhandlare i kombination med högkvalitativa transporter har gjort att LGT Logistics har fått förtroendet att hantera möbellogistiken för många välkända nordiska möbelföretag. Koncernen omsätter cirka 80 miljoner euro och har över 400 anställda, samt kontor och lager i Sverige, Danmark, Finland och Litauen.

SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Martin Dambergs
072-206 20 84
martin.dambergs@finnvedenexecutive.se

Lager- och Terminalchef

LGT Logistics AB befinner sig i en expansiv fas. Vi agerar på en marknad i snabb utveckling.

Ansvar
Lager- och Terminalchefen har det operativa ansvaret för lager och terminal med ansvar för ca 120 medarbetare. Du ansvarar också för resursplanering, arbetsfördelning, arbetsmiljö och säkerhet på lagret och terminal samt att verksamheten alltid vidareutvecklas för att bidra till företagets konkurrenskraft. Till din hjälp har du 13 direktrapporterande, varav 10 st är underställda chefer och 3 st är specialister tillhörande din stab. Du rapporterar till Sverigechefen och ingår i företagets ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Leda den dagliga driften på lager och terminal så att uppsatta mål och KPI:s uppnås.
• Coacha och utveckla ledare samt personal.
• Upprätta, följa upp och rapportera utfall av budget.
• Säkerställa personalbehov och kompetens.
• Säkerställa att interna processer och policyer följs.
• Hålla sig uppdaterad om utveckling inom relevanta områden för rollen.
• Kontinuerligt utveckla och implementera processer samt metoder för ansvarsområdet som en del i hela varuflödeskedjan.
• Fastställa, följa upp och förbättra KPI:er för lagerhantering och terminalverksamhet.

Din profil
Eftergymnasial utbildning inom lager eller logistik är inte ett krav men meriterande. Stor vikt läggs på personliga egenskaper som ledare och förståelsen för logistikverksamhet och lagerhantering. För att vara aktuell för tjänsten har du minst 5 års dokumenterad erfarenhet av lagerhantering med personalansvar. Du har god förståelse för affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av LEAN och god erfarenhet av att jobba med förbättringsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

För att lyckas i den här rollen är du en strukturerad, engagerad och prestigelös ledare som är trygg i dig själv och som gillar att coacha och utveckla andra. Du har en god problemlösningsförmåga, vana att leda arbete i projektform och trivs med att jobba med såväl daglig drift som mer strategiskt.

Tjänsten innebär många kontaktytor, därför är det viktigt att du har förmågan att skapa goda relationer både internt och externt samt att du är van att kommunicera på alla nivåer såväl externt som internt.

Vi erbjuder
Ett arbete i ett väl inarbetat företag med mål att expandera. En marknadsmässig lön och löneförmåner i linje med din profil och roll.

Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se

Välkommen med din ansökan!



SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Martin Dambergs
072-206 20 84
martin.dambergs@finnvedenexecutive.se