DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på http://www.dbschenker.com/se

SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Martin Dambergs
072-206 20 84
martin.dambergs@finnvedenexecutive.se

Vi söker till Distrikt Värnamo en affärsdriven

Branch Manager

Distrikt Värnamo står inför en spännande framtid med utmaningen att bibehålla sin starka position i området och samtidigt arbeta för en fortsatt satsning på tillväxt med ökad effektivitet. Vi söker en utpräglad ledare som brinner för att göra affärer och som tillsammans med distriktets ledningsgrupp vill fortsätta utvecklingen av ett av Landdivisionens större distrikt. Distrikt Värnamo har ca 110 medarbetare och omsätter årligen ca 650 miljoner kronor.

Tjänsten
Som chef för distriktet har du det totala ansvaret för distriktets integrerade inrikes- och utrikesverksamhet. Du har ett delegerat ansvar för att DB Schenkers affärsplan och övergripande målsättning bryts ner till konkreta handlingsplaner samt att dessa genomförs och följs upp. Här ingår verksamheterna trafik, försäljning, produktion och stab. Du ansvarar också för samarbetet med DB Schenkers transportörer.

Du har resultatansvar för din verksamhet samt personalansvar för distriktets medarbetare. Du har en egen ledningsgrupp på 6 personer samt att du ingår i ledningsgruppen för Branch Management, Land Transport.

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet från åkeri, transport, spedition eller logistikbranschen. Du har någon form av eftergymnasial utbildning/ högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av utrikestransporter. Du har mycket god affärsmässig förmåga samt flera års välmeriterad erfarenhet av ledarskap samt försäljning.

Du är van vid arbete i ledningsgrupp där du använder gruppens samlade kompetens för att utveckla personal och verksamhet. Du har god förhandlingsvana och uttrycker dig obehindrat på såväl engelska som svenska.

Som person har du ett målorienterat och strukturerat arbetssätt och en vilja att påverka såväl operativt som strategiskt. Du besitter en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga samt har lätt för att sätta dig i nya sammanhang.

Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast, dock senast 2018-09-14. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se

Välkommen med din ansökan!



SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Martin Dambergs
072-206 20 84
martin.dambergs@finnvedenexecutive.se