Föreningen Betaniahemmet är en ideell icke vinstdrivande förening som erbjuder Bostad med särskild service och Daglig verksamhet för brukare med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism. Föreningen Betaniahemmet är en stor arbetsgivare och har idag 222 medarbetare. Under år 2017 hade föreningen 65 boendeplatser fördelat på 14 gruppbostäder och 72 platser inom daglig verksamhet. Verksamheten är belägen i Västra Göteborg, Mölndal och Härryda.

SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Anne Palmgren
070-712 72 22
anne.palmgren@finnvedenexecutive.se

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet vidare? Vi söker nu två

Enhetschefer

Som enhetschef på Föreningen Betaniahemmet har du ett övergripande ansvar att driva din enhet enligt fastlagd verksamhetsplan med tillhörande budgetansvar. Du säkerställer att allt bedrivs enligt lagstadgad kvalitet och att verksamheten lever upp till upphandlade och ingångna överenskommelser. Du förväntas bedriva din verksamhet utifrån ett helhetsperspektiv för hela Betaniahemmet med förståelse för de olika enheternas samspel och villkor. I detta ansvar ingår att leda, utveckla och säkerställa kvalitet med fullt ut delegerat personalansvar. Utmaningen i detta uppdrag är att driva förvaltning i kombination med förväntan på utveckling och ett klokt effektivt nyttjande av våra resurser. Till din hjälp har du i ditt team kvalificerade habiliteringsledare och habiliteringspersonal för våra Bostäder.

Som Enhetschef kommer du att arbeta med:
• Verksamhetsplanering med gemensamma mål, värderingar, arbetssätt
• Budgetering och ekonomisk uppföljning samt fördelning av resurser
• Organisation och bemanningsplanering på lång och kort sikt
• Säkerställande av schemaläggningen
• Säkerställa arbetsmetoder och arbetsprocesser
• Rekrytering
• Medarbetar och lönesamtal
• Rehabiliteringssamtal
• Arbetsmiljöarbete – fysisk miljö och psykosocial miljö
• Kvalitetssäkra kompetensen på lång och kort sikt
• Ledning och coachning

Kvalifikationer
För uppdraget som Enhetschef har du en högskoleutbildning med inriktning som socionom eller motsvarande. Du har goda erfarenheter från tidigare uppdrag som chef med personal-, budget- och verksamhetsansvar samt har du erfarenhet inom LSS verksamhetsområde. Som ledare är du stabil och trygg i dig själv och är tydlig i din kommunikation och dina förväntningar i kombination med ett coachande och stödjande förhållningssätt. Du är lösningsorienterad och arbetar systematiskt med ständiga förbättringar.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid, tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsulter Anne Palmgren tfn 0707-12 72 22 eller Roger Johansson tfn 0708-81 13 10. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se

Välkommen med din ansökan!



SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Anne Palmgren
070-712 72 22
anne.palmgren@finnvedenexecutive.se