GARO är ett företag, som under eget varumärke, utvecklar och tillverkar innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. Verksamheten bedrivs i Sverige, Norge, Finland, Irland och Polen och koncernen är organiserad i två affärsområden GARO Sverige och GARO Övriga marknader. GARO har ett brett sortiment och är marknadsledande inom ett flertal produktområden. Koncernen omsatte 2017 MSEK 796 och har ca 380 anställda. Huvudkontoret finns i Gnosjö.

 

Group Controller

Till vårt huvudkontor söker vi en entusiastisk och dedikerad Group Controller som vill växa med oss. På vår ekonomiavdelning är vi en slimmad organisation med hög teamkänsla. Vi söker dig med stort redovisningsintresse som kan arbeta självständigt i en bred controllerroll. Som Group Controller kommer du vara en nyckelspelare i ekonomiteamet och du rapporterar till koncernens CFO.

Som Group Controller kommer du ansvara för att ta fram korrekt finansiell information till CFO, Koncernledning och Styrelse. Du skall driva standardisering i analyser och ta fram verktyg för att uppnå effektivitet och korrekt finansiell information. Du kommer arbeta nära ekonomiavdelningarna i koncernens olika bolag. Prognos och månadsvis affärsuppföljning för koncernens olika bolag är en viktig del i ekonomiprocessen. Det är viktigt att du tycker om att arbeta nära verksamheten och i en internationell miljö. Rollen kommer att ha ett stort kontaktnät både internt och externt.

Som Group Controller utgör du en viktig länk mellan GARO:s olika verksamheter och bolag. Att förstå och lära sig vår affärsmodell är centralt. GARO är en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, här får du frihet under ansvar och chansen att vara med och påverka.

Huvudsakliga ansvarsområden:
• Ansvara för framtagning av månadsvisa rapportpaket till ledning och styrelse.
• Utveckla och förbättra finansiell analys.
• Utveckling och förbättring av rutiner och processer.
• Delaktig i koncernredovisning.
• Delaktig i budget och prognosarbete.
• Utveckling av konsolideringssystemet Aaro
• Stödja organisationen i finansiella frågor.

Dina erfarenheter:
• Civilekonom eller motsvarande med minst tre års erfarenhet.
• Gärna erfarenhet från tillverkningsindustri i internationell miljö.
• Erfarenhet av projektledning.
• Goda kunskaper i ERP-system.
• Goda kunskaper i Office och gärna även Sharepoint
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är drivande och självgående med en väl utvecklad analytisk förmåga och god förståelse avseende koppling mellan affär och ekonomi. Du har lätt för att organisera, strukturera samt att se komplexa affärssammanhang. Vi söker en person som finner det stimulerande att arbeta med och hjälpa våra dotterbolag i olika typer av förbättringsarbete. Du gillar att möta nya människor och har lätt för att skapa kontakter. Befattningen präglas av noggrannhet, flexibilitet, och självständighet.

I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Ulrika Danielsson, tfn 0702-33 81 67. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se

Välkommen med din ansökan!

 

Ort: Gnosjö Län: Jönköpings län


SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Ulrika Danielsson
070-233 81 67
ulrika.danielsson@finnvedenexecutive.se