Vårt koncept är att erbjuda kompletta logistiktjänster – såväl geografiskt som genom hela logistikkedjan avseende möbelhantering – anpassade och synkroniserande efter kundens verksamhetsbehov och önskemål.
LGT AB i Tibro ingår i LGT koncernen som består av fyra bolag med verksamheter i fyra länder och på fem orter. Koncernen sysselsätter för närvarande 300 medarbetare på våra enheter i Horsens, Tibro, Bjärnum, Lahti och Vilnius, varav 160 i Sverige. Omsättningen var 2015 omkring 770 MSEK, varav 310 MSEK i Tibro.

SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Martin Dambergs
072-206 20 84
martin.dambergs@finnvedenexecutive.se

Försäljningschef

LGT Logistics AB befinner sig i en expansiv fas och framtidstron är stark. Vi agerar på en marknad i snabb utveckling. Då vår nuvarande försäljningschef går vidare inom organisationen söker vi nu efter en efterträdare som vill vara med på vår resa och ytterligare utveckla företaget.

Som försäljningschef för LGT Logistics AB, kommer du att ansvara för företagets försäljning av transport-, och lagertjänster. Rollen är primärt operativ men också med ansvar av strategisk försäljningsutveckling av företagets tjänster. Du har ett ytterst ansvar för att leda och styra försäljningen och leverera lönsamma resultat. Du kommer i din roll vara chef över försäljningsavdelningen som består av dig plus tre medarbetare. Fokus ligger på att attrahera nya kunder till företaget, såväl att möta upp mot befintliga kunder. Som sälj-, och marknadsansvarig rapporterar du direkt till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Tjänsten innefattar tjänsteresor inom Sverige och primärt inom Götaland och delar av Svealand, men även utanför Sverige då främst inom Norden och antalet resdagar uppskattas till ca 30 per år.

Kontor och operativ verksamhet finns i Tibro i Västra Götalands Län, du kan dock utgå från annan ort, t.ex. Jönköping, Göteborg, Stockholm eller Norrköping.

För att lyckas i rollen krävs (din bakgrund o profil)
- att du har flera års vana att vara försäljningschef eller Key Account Manager med personal-, marknads-, och budgetansvar
- att du drivs av att göra goda affärer och att leda din avdelning mot uppsatta mål och resultat
- att du trivs i chefsrollen och att du har lätt för att motivera, coacha och utveckla personal och avdelning
- att du behärskar engelska i tal o skrift samt att du har goda kunskaper i MS-Office paketet
- att du har en bakgrund inom transport-, och lagerlogistiksektorn är önskvärt, dock inget krav.

Utöver detta kunna påvisa goda försäljningsresultat, är givetvis meriterande.

Vi erbjuder
Ett arbete i ett väl inarbetat företag med mål att expandera. En marknadsmässig lön och löneförmåner i linje med din profil och roll. Hos oss blir du ”en stor person i ett litet företag”.

Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se

Välkommen med din ansökan!



SENIOR REKRYTERINGSKONSULT OCH PARTNER
Martin Dambergs
072-206 20 84
martin.dambergs@finnvedenexecutive.se